මුල් ලිපි:
හයවන කොටස
මේ ලිපි පෙළ ගැන කිසියම් වරදවා වටහා ගැනීම් බොහොමයක් ඇති වී තිබෙන බව ප්රතිචාර වලින් පැහැදිලි වී ඇත.මළවුන් සමග කතා කිරීම යමෙකුට කළ හැකි ද යන්න හෝ එවැන්නක් පිළි ගත හැකිද යන්න, මා පිළි ගන්නේ යයි හෝ විශ්වාස කරන්නේ යයි මෙයින් ඇඟවෙන්නේ නැත. මා ඉදිරිපත් කරන්නේ වසර 2002 සිට 2010 පමණ කාලයක් මා නිරතුරුව සෙවීමක් කළ සංසිද්ධීන් කිහිපයක් හා ඒ හා සම්බන්ධ මාතෘකාවන් ගැන මගේ අත්දැකීම් කිහිපයක වාර්තාවකි . ඒවා විශ්වාස කරන්නන්ට මෙන්ම නොකරන්නන්ටද අපහාස උපහාස කිරීමකින් තොරව මගේ අදහස් වලට සමාන්තරව ඔවුන්ගේ ප්රතිචාර ඉදිරිපත් කළ හැකිය. මේවා ලියා තැබිය යුතුය යන අදහස මට කලක් තිස්සේ තිබුණි. මේ එය ක්රියාවට නැගීමකි.
ලිපි පෙළ අවසානයේ මම එළඹුණු තීරණයන් කිහිපයක් ගැනද සඳහන් කරමි. ඒ තීරණ බොහොමයක්ම මළවුන්ගේ කියැවීම් පිලිබඳ විශ්වාස වලට එරෙහි ඒවා බවද සඳහන් කරමි. නමුත් මා සමග කටයුතු කළ මීඩියම් වරුන්ට කරන සාධාරණයක් ලෙස මට විග්රහ කර ගැනීමට නොහැකි වූ සිද්ධීන් අවංකවම ලියා තැබීමට මා ගත් තීරණයට ඒවා විමසීමකින් තොරව අසත්ය යයි කියන අයට පිළිතුරු දීම මට කළ නොහැකිය.
ලවුලෙන් ගේ ඊළඟ "කියවීමට-reading" යාමට ප්රථම අප අතර ඇතිවූ විවාද කිහිපයක් ගැන සඳහන් කිරීම වටී. පළමුවැන්න නම් ලැසී පීටර්සන් ගේ මරණය සම්බන්ධවය. ලැසී අතුරුදහන් වුනු අවස්ථාවේ ලවුලින් ම අභියෝගයක් ගෙනාවාය. ඒ ලැසී සොයා ගැනීමට උදව් කරන ලෙසයි. නොයෙකුත් සයිකික් (psychic) පේන කියන්නන් මාධ්ය මගින් නොයෙකුත් දේ කීහ. අපේ කණ්ඩායමේද නොයෙක් උත්සාහයන් විය. මිඩියම් කෙනෙකු නොවූ මා කළේ ඇමෙරිකාවේ එවැනි අතුරුදහන් වීම් කිහිපයක් ගැන අන්තර් ජාලයේ සොයා බැලීමයි. පිරිමින් විසින් වයස අඩු ගැහැණු ළමයි පැහැරගෙන ගොස් ගරාජ් වල, පොළොවේ යට තට්ටුවල තබා ගැනීම් කෙරුණත් වැඩුණු ගැහැනුන් ගැන එසේ කෙරෙන්නේ අඩුවෙන් බව පෙනුනි. එසේම ලැසී මාස අටක ගැබිණියකව සිටියාය. එනිසා මගේ අදහස් වුයේ කවුරුන් හෝ ඇය මරා දමන්නට ඇති බවත් ඒ බොහෝ විට ස්වාමියා හෝ ඇය දන්නා කෙනෙකු අතින් බවත්ය.
මා එසේ කීවේ බොහෝ ගැහැණු සම්බන්ධ අපරාධවලදී පවුලේ ලඟම තැනැත්තෙකු හෝ අසල්වැසියෙකු එය කිරීම පිලිබඳ සංඛ්යාලේඛන වැඩි බැවිනි.
බොහෝ අය ඇගේ සැමියා මුලදී විශ්වාස කර ඇය ජිවත්ව සිටින බව කීහ. සැමියා ස්කොට් ද දැඩි රඟපෑමක් කළේය. නමුත් මාසයකට පමණ පසු ලවුලන් කීවේ ඇය මියගොස් ඇති බවයි. මේ පිලිබඳ ව ඇය ද මා මෙන්ම සිතු බව මිස මළවුන්ගෙන් නෑසු බවට මට සැක ඇතිවිය. ඇයට මළවුන්ට කතා කිරීමට හැකි මළගිය තැනැත්තා ගේ ලඟම නෑදෑයෙක් උපන් දිනය දෙන්නේ නම් පමණක් බව ඇය මට වරක් කියා තිබුනාය. මේ අනුව මේ කිසිම මිඩියම් කෙනෙකුට මෙවැනි හදිසි මරණ, අතුරුදහන් වීම් ගැන සොයා ගැනීමට නොහැකිය යන නිගමනයට එළඹුනෙමි. එසේ කළේ තවත් එවැනි සිද්ධීන් ගැන පොලිස් වාර්තා ද කියවීමෙන් පසුවය.
ඩෙරෙන් බ්රවුන් හා ඩේවිඩ් බ්ලේන් සම්බන්ධව අප අතර කතා බහ ඇති වූයේද මින් වසර ගණනකට පසුය. ඩෙරෙන් බ්රවුන් අනාවැකි කියන එක්තරා ක්රමයක් මෙහිදී සෑහෙන වැදගත් කමක් ගනී. මිනිසුන් ඔහුගේ මැජික් දේශන වලට පැමිණෙන විට ඔහු තැන් තැන් වල කිසියම් සලකුණු තබයි. ඒවා මිනිසුන්ගේ යටි සිතේ තැන්පත් වේ. ඇතැම් වෙළඳ දැන්වීම් සඳහා ද මෙවැනි පැසිව් ක්රම භාවිතා කරති. අපේ ඇස ගැටී මොළයේ සටහන් වුවද උඩු සිතින් කිසියම් හඳුනා ගැනීමක් කළ බව අපම නොදනී. මෙවැනි සැඟවූ සලකුණු මාර්ගයෙන් ඩෙරෙන් මිනිසුන් ගේ සිතේ ඇති දේ කියයි. ඔහු ඉතා දක්ෂ ලෙස මිනිසුන් වේදිකාවේ මෙහෙයවයි. මෝහනයට පත් කර විස්තර අසා ගනී.
ඩේවිඩ් බ්ලේන් ට අහසේ මිනිත්තු භාගයක් සමග පාවී සිටීමට හැකිය. මෙය දෘෂ්ටි මායාවකි. එසේම නැති දේ ඇති කර පෙන්වයි (කිසියම් සැඟවීම් කිහිපයක් කර). මිනිසුන්ගේ සිතේ ඇති කිසියම් දෙයක් ගැන කීමටද ඔහුට හැකිය.
මොවුන්ගේ ක්රියා මෙන්ම පෝල් මැකෙන්නා ගේ මෝහනය කරීම් ද මෙහිදී වැදගත්ය. වෛද්ය බ්රයන් වයිස් ට මෝහනයේ කෙළවර ළමා කාලයටත් ඉන් පසුවත් ගොස් පුනර්ජන්ම පිලිබඳ තොරතුරු ලබා ගත්තා නම් අනිකුත් මෝහනයට දක්ෂ අය එසේ නොකරන්නේ මන්ද යන ප්රශ්නය මට ඇතිවිය.
මේ ප්රශ්න යන අතර තුර වසර 2008 එළඹුණි. ලවුලෙන් මෙන්ම අනිකුත් සිය දිවි නසා ගත් අයගේ නෑදෑයින්ට කියවීම් කිරීම දිගටම කරගෙන ගියහ. මළවුන් ගෙන්වන අය අපාය සංකල්පයට විරුද්ධය. අපාය වැනි දෙයක් නැත යයි ඔවුහු කියති. (මමත් අපායක් ඇතැයි කියා විශ්වාස නොකරමි.) ඔවුන්ට අනුව මියගිය ඕනෑම කෙනෙකු ආලෝකය දෙසට නොගියේ නම් සම්බන්ධ කර ගත හැකිය.
මයිසඩෙක් නම් ඕස්ට්රේලියාවේ සිට අප කණ්ඩායමට එන (ලොගින් වෙන) අයෙක් සිටියේය. ඔහු වරක් මගේ නෑදෑයෙක් (ගැහැණු) ඒදණ්ඩකින් එගොඩ වෙන තැනක ජිවත්ව සිටි බව කිවේය. ඇය තරමක් දැඩි අයෙක් බවද කීවේය. මට එවැනි මිත්තණියක් සිටි නිසා මම එය අනුමත කලෙමි. නමුත් මට පසුව සිතුනේ මා ආසියාවේ සිට පැමිණි අයෙකු නිසා ඔහු අනුමාන කර කියන්නට ඇති බවයි. ලවුලෙන් මුදල් ගත්තේ නැති වුවත් මොහු හා අනිකුත් අය මුදල් සඳහා කියවීම් කළහ. ජොඅනා නමින් (ඇමෙරිකාවේ මුල් පදිංචි කරු) නේටිව් ඇමෙරිකන් කාන්තාවක්ද සිටියාය. ඇය මෙන්ම මයිසඩෙක්ද රූපවාහිනී චැනලවල පවා පෙනී සිටියහ. ඔහුගේ කියවීම් එතරම් දක්ෂ ඒවා නොවන බවත් හොඳ අවධානයක් යොමු කළ හොත් මටද එවැනි දේ කිව හැකි බවත් මට පසක් විය. මගේ විශ්මයට ලවුලන් මෙහිදී මගේ අදහස අනුමත කළාය.
මයිසදෙක් ගේ සත්ය නම ඇන්තනි ග්රසේල්කා ය. මේ ඔහුගේ වෙබ් අඩවියයි. මේ ඕස්ට්රේලියානු ජාතිකයා මෙන්ම තවත් කිහිප දෙනෙකුම මෙහි සිටියේ ලවුලන් හා අපෙන් මීඩියම් ක්රම ගැන අප කරන සාකච්චා වලින් ඉගෙන ගැනීමටය. ඉන්පසු හිමින් සීරුවේ ඉවත්වී තමන්ගේ ව්යාපාර පිහිටුවීම හා ඉන් මුදල් ඉපැයීම ඔවුන්ගේ අදහස බව මට පසුව පැහැදිලි විනි.
උදාහරණයක් වශයෙන් මළවුන් ඔබ අසල ගැවසේ නම් දැන ගන්නේ කෙසේද යන්න එක ප්රශ්නයකි. ලවුලන් ආදීන්ගේ පිළිතුර වූයේ සුළඟක් නැති වේලාවක හීන් මදනල මුහුණ හරහා, කන් පෙත්තක් හරහා හෝ මුහුණේ පැත්තකින් යන බවයි. එසේත් නැතිනම් එම මියගිය තැනැත්තාගේ සුවඳ (ඇය හෝ ඔහු භාවිතා කළ සෙන්ට් සුවඳක්, සිගාර් එකක, සිගරටයක මෙන්ම රැකියාවේ විධිහට - හම් භාණ්ඩ වෙළඳ සලක වැඩ කළේ නම්) දැනෙන බවයි. මගේ පියා භාවිතා කල සුරුට්ටු වර්ගයේ සුවඳ ඇය මට දැන ගැනීමට සැලස්වූවාය. එය කිසියම් විධිහකින් මගේ සිතේ ගැඹුරු කොනක ගබඩා වී තිබූ ඒ සුවඳ ඇය උලුප්පා මතුපිටට ගත් සෙයක් මට දැනුනි. වෙන පැහැදිලි කිරීමක් මට සිතා ගත නොහැකිය.
එසේම මළවුන් ලඟින් සිටි අවස්ථාවක ඉතා දහදිය දමන දවසක් වුවද ශීතල යමක් ගැටුනක් වැනි තත්වයක් දැනෙන බව හෝ ඇඟේ , අතේ (විශේෂයෙන්ම අතේ මැද කොටසේ ) හීගඩු පිපෙන බවද ඔවුන් පැවසූහ.
එසේම මයිසදෙක් හෙවත් ඇන්තනී හා ජෝන් එඩ්වර්ඩ් වැනි රුපවාහිනියේ පෙනී සිටින මළවුන් ගෙන්වන්නන් ගැන සැක ඇතිවීමට මෙවැනි කාරණාවක්ද විය. ඒ මේ වැදගත් නිරීක්ෂණයයි.බෞද්ධාගම වැළඳ ගත් පසුව ලංකාවට පැමිණි බ්ලවට්ස්කි මැතිණියගේ කියවීම් හා වෙනත් ප්රසිද්ධ පරීක්ෂණ වළ මළවුන් වැහෙන තැනැත්තා මළගිය තැනැත්තා මෙන් හැසිරෙන බව හා කතා කරන බවයි. සමර විට වමනය යෑම වැනි දේද වේ. (කටින් යම් ශ්රාවයක් වැගිරීම) මේ මීඩියම් ලාට එසේ මළවුන් වැහෙන්නේ නැත. නමුත් සමහරු මිය ගියේ හෘදයාබාධයකින් නම් පපු පෙදෙස රිදෙන බවත් මිය ගියේ හදිසි අනතුරකින් නම් ශරීරයේ අදාල කොටස වේදනා ගෙන දෙන බවත් ලවුලන් පැවසුවාය. එසේම එක කියවීමකින් පසු ඇයට හති දමන තරම් තද මහන්සියක් දැනෙන බවද කීවාය. එනිසා ඇය කියවීම් අතරේ විවේකයන් ගත්තාය..
රුපවාහිනියේ දර්ශන කරන අය හෝ මුදලට කරන අයට එවැනි මහන්සියක් හෝ මැරුණ අය ගෙන් පෙන්නුම් කරන වේදනාවන් හෝ වෙනත් හැඟීම් පෙන්වන්නේ නැත. මෙනිසා ඔවුන් යම් රඟපෑමක් කරන බව පැහැදිලි විය. නමුත් ලවුලන් පත්වන තත්වය මානසික විශාධි තත්වයක්ද නැතහොත් ඇය සැබවින්ම එවැනි අපහසුතාවයන්ට ලක්වෙනවා ද යන්න කීමට මට නොහැකි විය.
ලවුලින් ද මින්පසු මුදලට කියවීම් කිරීමට පටන් ගත්තාය. නමුත් මේ ත්යාගය (ගිෆ්ට් ) මුදල සඳහා භාවිතා කිරීම හොඳ දෙයක් නොවේ යයිද ඇය පැවසුවාය. (තමන්ට මළවුන් සමග සම්බන්ධ වීමට ඇති හැකියාව තමන්ට ලැබුණු ත්යාගයක් ලෙස මේ අය හඳුන්වති)
මම මිනිස් මොලයේ ක්රියාකාරීත්වය සෙවීමට පටන් ගතිමි. රිචර්ඩ් තොම්ප්සන් ගේ ෆවුන්ඩේෂන් ඔෆ් ෆිසියලොගිකල් සයිකොලොජි (Foundation of Physiological Psychology - Richard Thompson) පොතින් පටන් ගතිමි. මෙහිදී මගේ වැඩි අවධානය ලැබුනේ 15 වන හා 16 වන පරිච්ඡේද වලටය. මේ සේරේබ්රල් කොර්ටෙක්ස්, හයිපොතැලමස් සහ ලිම්බික් පෙදෙස, හැසිරීම් සහ සම්බන්ධතා ගැන ලියා ඇති සටහන්ය. "Cerebral Cortex: Association Areas and Behavioral Relations, Chapter 15" සහ "Hypothalamus and Limbic System: The neural substrates of emotion and motivation (Chapter 16)" . එසේම මොළයේ ඇමිග්ඩලා (Amygdala) පෙදෙස ගැන වැඩි අවධානයක් යොමු කලෙමි. (අපේ මිත්ර වෛද්ය රුවන් ජයතුංගට මේ ගැන යමක් කිව හැකි යයි සිතමි)
මා වෛද්ය විද්යාව පැත්තෙන් අධ්යාපනයක් ලබා නොතිබූ නිසා තේරුම් ගැනීමට අපහසු වුවද මොළයේ ක්රියාකාරිත්වයන් ගැන කියවීම අත් නොහලෙමි. ඊට හේතුව වූයේ සමහර මිනිසුන් හා ගැහැනුන් ගේ මොළයන් සාමාන්ය ක්රමයෙන් වෙනස් විධිහට ක්රියා කරන්නේ යයි සිතුනු බැවිනි. නැත්නම් අප හැමෝම මිඩියම් ලා විය යුතුය. එසේ සිතුනේ බලෙන් ඉගෙන මීඩියම් කෙනෙක් වන්නටද බැරි බව මයිසඩෙක් ලා නිසා වටහා ගත් බැවිනි.
~ මතු සම්බන්ධයි
ලවුලන් (ජැමී විල්සන් හල්) ගේ වෙබ් අඩවිය - http://www.allaboutyoupsychicreadings.com/
ඩෙරෙන් බ්රවුන් - https://en.wikipedia.org/wiki/Derren_Brown
ඩෙරෙන් බ්රවුන් ගේ සිත් කියවීම පිළිබඳ පොත් (ඔහු ලියු ඒවා නොවේ) - http://highexistence.com/25-psychology-books-from-derren-brown-you-must-read-before-you-die/
ඩේවිඩ් බ්ලෙන් - http://www.davidblaine.com/
-https://en.wikipedia.org/wiki/David_Blaine
අහසේ පාවීම - https://www.youtube.com/watch?v=pVhJ8pXKaKQ
ඕස්ට්රේලියාවේ මයිසදෙක් හෙවත් ඇන්තනි - http://www.whispersfrombeyond.com.au/
හයවන කොටස
ලැසී පීටර්සන් |
මේ ලිපි පෙළ ගැන කිසියම් වරදවා වටහා ගැනීම් බොහොමයක් ඇති වී තිබෙන බව ප්රතිචාර වලින් පැහැදිලි වී ඇත.මළවුන් සමග කතා කිරීම යමෙකුට කළ හැකි ද යන්න හෝ එවැන්නක් පිළි ගත හැකිද යන්න, මා පිළි ගන්නේ යයි හෝ විශ්වාස කරන්නේ යයි මෙයින් ඇඟවෙන්නේ නැත. මා ඉදිරිපත් කරන්නේ වසර 2002 සිට 2010 පමණ කාලයක් මා නිරතුරුව සෙවීමක් කළ සංසිද්ධීන් කිහිපයක් හා ඒ හා සම්බන්ධ මාතෘකාවන් ගැන මගේ අත්දැකීම් කිහිපයක වාර්තාවකි . ඒවා විශ්වාස කරන්නන්ට මෙන්ම නොකරන්නන්ටද අපහාස උපහාස කිරීමකින් තොරව මගේ අදහස් වලට සමාන්තරව ඔවුන්ගේ ප්රතිචාර ඉදිරිපත් කළ හැකිය. මේවා ලියා තැබිය යුතුය යන අදහස මට කලක් තිස්සේ තිබුණි. මේ එය ක්රියාවට නැගීමකි.
ලිපි පෙළ අවසානයේ මම එළඹුණු තීරණයන් කිහිපයක් ගැනද සඳහන් කරමි. ඒ තීරණ බොහොමයක්ම මළවුන්ගේ කියැවීම් පිලිබඳ විශ්වාස වලට එරෙහි ඒවා බවද සඳහන් කරමි. නමුත් මා සමග කටයුතු කළ මීඩියම් වරුන්ට කරන සාධාරණයක් ලෙස මට විග්රහ කර ගැනීමට නොහැකි වූ සිද්ධීන් අවංකවම ලියා තැබීමට මා ගත් තීරණයට ඒවා විමසීමකින් තොරව අසත්ය යයි කියන අයට පිළිතුරු දීම මට කළ නොහැකිය.
ලවුලෙන් ගේ ඊළඟ "කියවීමට-reading" යාමට ප්රථම අප අතර ඇතිවූ විවාද කිහිපයක් ගැන සඳහන් කිරීම වටී. පළමුවැන්න නම් ලැසී පීටර්සන් ගේ මරණය සම්බන්ධවය. ලැසී අතුරුදහන් වුනු අවස්ථාවේ ලවුලින් ම අභියෝගයක් ගෙනාවාය. ඒ ලැසී සොයා ගැනීමට උදව් කරන ලෙසයි. නොයෙකුත් සයිකික් (psychic) පේන කියන්නන් මාධ්ය මගින් නොයෙකුත් දේ කීහ. අපේ කණ්ඩායමේද නොයෙක් උත්සාහයන් විය. මිඩියම් කෙනෙකු නොවූ මා කළේ ඇමෙරිකාවේ එවැනි අතුරුදහන් වීම් කිහිපයක් ගැන අන්තර් ජාලයේ සොයා බැලීමයි. පිරිමින් විසින් වයස අඩු ගැහැණු ළමයි පැහැරගෙන ගොස් ගරාජ් වල, පොළොවේ යට තට්ටුවල තබා ගැනීම් කෙරුණත් වැඩුණු ගැහැනුන් ගැන එසේ කෙරෙන්නේ අඩුවෙන් බව පෙනුනි. එසේම ලැසී මාස අටක ගැබිණියකව සිටියාය. එනිසා මගේ අදහස් වුයේ කවුරුන් හෝ ඇය මරා දමන්නට ඇති බවත් ඒ බොහෝ විට ස්වාමියා හෝ ඇය දන්නා කෙනෙකු අතින් බවත්ය.
මා එසේ කීවේ බොහෝ ගැහැණු සම්බන්ධ අපරාධවලදී පවුලේ ලඟම තැනැත්තෙකු හෝ අසල්වැසියෙකු එය කිරීම පිලිබඳ සංඛ්යාලේඛන වැඩි බැවිනි.
බොහෝ අය ඇගේ සැමියා මුලදී විශ්වාස කර ඇය ජිවත්ව සිටින බව කීහ. සැමියා ස්කොට් ද දැඩි රඟපෑමක් කළේය. නමුත් මාසයකට පමණ පසු ලවුලන් කීවේ ඇය මියගොස් ඇති බවයි. මේ පිලිබඳ ව ඇය ද මා මෙන්ම සිතු බව මිස මළවුන්ගෙන් නෑසු බවට මට සැක ඇතිවිය. ඇයට මළවුන්ට කතා කිරීමට හැකි මළගිය තැනැත්තා ගේ ලඟම නෑදෑයෙක් උපන් දිනය දෙන්නේ නම් පමණක් බව ඇය මට වරක් කියා තිබුනාය. මේ අනුව මේ කිසිම මිඩියම් කෙනෙකුට මෙවැනි හදිසි මරණ, අතුරුදහන් වීම් ගැන සොයා ගැනීමට නොහැකිය යන නිගමනයට එළඹුනෙමි. එසේ කළේ තවත් එවැනි සිද්ධීන් ගැන පොලිස් වාර්තා ද කියවීමෙන් පසුවය.
ඩෙරෙන් බ්රවුන් |
ඩෙරෙන් බ්රවුන් හා ඩේවිඩ් බ්ලේන් සම්බන්ධව අප අතර කතා බහ ඇති වූයේද මින් වසර ගණනකට පසුය. ඩෙරෙන් බ්රවුන් අනාවැකි කියන එක්තරා ක්රමයක් මෙහිදී සෑහෙන වැදගත් කමක් ගනී. මිනිසුන් ඔහුගේ මැජික් දේශන වලට පැමිණෙන විට ඔහු තැන් තැන් වල කිසියම් සලකුණු තබයි. ඒවා මිනිසුන්ගේ යටි සිතේ තැන්පත් වේ. ඇතැම් වෙළඳ දැන්වීම් සඳහා ද මෙවැනි පැසිව් ක්රම භාවිතා කරති. අපේ ඇස ගැටී මොළයේ සටහන් වුවද උඩු සිතින් කිසියම් හඳුනා ගැනීමක් කළ බව අපම නොදනී. මෙවැනි සැඟවූ සලකුණු මාර්ගයෙන් ඩෙරෙන් මිනිසුන් ගේ සිතේ ඇති දේ කියයි. ඔහු ඉතා දක්ෂ ලෙස මිනිසුන් වේදිකාවේ මෙහෙයවයි. මෝහනයට පත් කර විස්තර අසා ගනී.
ඩේවිඩ් බ්ලේන් ට අහසේ මිනිත්තු භාගයක් සමග පාවී සිටීමට හැකිය. මෙය දෘෂ්ටි මායාවකි. එසේම නැති දේ ඇති කර පෙන්වයි (කිසියම් සැඟවීම් කිහිපයක් කර). මිනිසුන්ගේ සිතේ ඇති කිසියම් දෙයක් ගැන කීමටද ඔහුට හැකිය.
මොවුන්ගේ ක්රියා මෙන්ම පෝල් මැකෙන්නා ගේ මෝහනය කරීම් ද මෙහිදී වැදගත්ය. වෛද්ය බ්රයන් වයිස් ට මෝහනයේ කෙළවර ළමා කාලයටත් ඉන් පසුවත් ගොස් පුනර්ජන්ම පිලිබඳ තොරතුරු ලබා ගත්තා නම් අනිකුත් මෝහනයට දක්ෂ අය එසේ නොකරන්නේ මන්ද යන ප්රශ්නය මට ඇතිවිය.
මේ ප්රශ්න යන අතර තුර වසර 2008 එළඹුණි. ලවුලෙන් මෙන්ම අනිකුත් සිය දිවි නසා ගත් අයගේ නෑදෑයින්ට කියවීම් කිරීම දිගටම කරගෙන ගියහ. මළවුන් ගෙන්වන අය අපාය සංකල්පයට විරුද්ධය. අපාය වැනි දෙයක් නැත යයි ඔවුහු කියති. (මමත් අපායක් ඇතැයි කියා විශ්වාස නොකරමි.) ඔවුන්ට අනුව මියගිය ඕනෑම කෙනෙකු ආලෝකය දෙසට නොගියේ නම් සම්බන්ධ කර ගත හැකිය.
මයිසඩෙක් නම් ඕස්ට්රේලියාවේ සිට අප කණ්ඩායමට එන (ලොගින් වෙන) අයෙක් සිටියේය. ඔහු වරක් මගේ නෑදෑයෙක් (ගැහැණු) ඒදණ්ඩකින් එගොඩ වෙන තැනක ජිවත්ව සිටි බව කිවේය. ඇය තරමක් දැඩි අයෙක් බවද කීවේය. මට එවැනි මිත්තණියක් සිටි නිසා මම එය අනුමත කලෙමි. නමුත් මට පසුව සිතුනේ මා ආසියාවේ සිට පැමිණි අයෙකු නිසා ඔහු අනුමාන කර කියන්නට ඇති බවයි. ලවුලෙන් මුදල් ගත්තේ නැති වුවත් මොහු හා අනිකුත් අය මුදල් සඳහා කියවීම් කළහ. ජොඅනා නමින් (ඇමෙරිකාවේ මුල් පදිංචි කරු) නේටිව් ඇමෙරිකන් කාන්තාවක්ද සිටියාය. ඇය මෙන්ම මයිසඩෙක්ද රූපවාහිනී චැනලවල පවා පෙනී සිටියහ. ඔහුගේ කියවීම් එතරම් දක්ෂ ඒවා නොවන බවත් හොඳ අවධානයක් යොමු කළ හොත් මටද එවැනි දේ කිව හැකි බවත් මට පසක් විය. මගේ විශ්මයට ලවුලන් මෙහිදී මගේ අදහස අනුමත කළාය.
මයිසදෙක් ගේ සත්ය නම ඇන්තනි ග්රසේල්කා ය. මේ ඔහුගේ වෙබ් අඩවියයි. මේ ඕස්ට්රේලියානු ජාතිකයා මෙන්ම තවත් කිහිප දෙනෙකුම මෙහි සිටියේ ලවුලන් හා අපෙන් මීඩියම් ක්රම ගැන අප කරන සාකච්චා වලින් ඉගෙන ගැනීමටය. ඉන්පසු හිමින් සීරුවේ ඉවත්වී තමන්ගේ ව්යාපාර පිහිටුවීම හා ඉන් මුදල් ඉපැයීම ඔවුන්ගේ අදහස බව මට පසුව පැහැදිලි විනි.
උදාහරණයක් වශයෙන් මළවුන් ඔබ අසල ගැවසේ නම් දැන ගන්නේ කෙසේද යන්න එක ප්රශ්නයකි. ලවුලන් ආදීන්ගේ පිළිතුර වූයේ සුළඟක් නැති වේලාවක හීන් මදනල මුහුණ හරහා, කන් පෙත්තක් හරහා හෝ මුහුණේ පැත්තකින් යන බවයි. එසේත් නැතිනම් එම මියගිය තැනැත්තාගේ සුවඳ (ඇය හෝ ඔහු භාවිතා කළ සෙන්ට් සුවඳක්, සිගාර් එකක, සිගරටයක මෙන්ම රැකියාවේ විධිහට - හම් භාණ්ඩ වෙළඳ සලක වැඩ කළේ නම්) දැනෙන බවයි. මගේ පියා භාවිතා කල සුරුට්ටු වර්ගයේ සුවඳ ඇය මට දැන ගැනීමට සැලස්වූවාය. එය කිසියම් විධිහකින් මගේ සිතේ ගැඹුරු කොනක ගබඩා වී තිබූ ඒ සුවඳ ඇය උලුප්පා මතුපිටට ගත් සෙයක් මට දැනුනි. වෙන පැහැදිලි කිරීමක් මට සිතා ගත නොහැකිය.
එසේම මළවුන් ලඟින් සිටි අවස්ථාවක ඉතා දහදිය දමන දවසක් වුවද ශීතල යමක් ගැටුනක් වැනි තත්වයක් දැනෙන බව හෝ ඇඟේ , අතේ (විශේෂයෙන්ම අතේ මැද කොටසේ ) හීගඩු පිපෙන බවද ඔවුන් පැවසූහ.
ලවුලින් |
රුපවාහිනියේ දර්ශන කරන අය හෝ මුදලට කරන අයට එවැනි මහන්සියක් හෝ මැරුණ අය ගෙන් පෙන්නුම් කරන වේදනාවන් හෝ වෙනත් හැඟීම් පෙන්වන්නේ නැත. මෙනිසා ඔවුන් යම් රඟපෑමක් කරන බව පැහැදිලි විය. නමුත් ලවුලන් පත්වන තත්වය මානසික විශාධි තත්වයක්ද නැතහොත් ඇය සැබවින්ම එවැනි අපහසුතාවයන්ට ලක්වෙනවා ද යන්න කීමට මට නොහැකි විය.
ලවුලින් ද මින්පසු මුදලට කියවීම් කිරීමට පටන් ගත්තාය. නමුත් මේ ත්යාගය (ගිෆ්ට් ) මුදල සඳහා භාවිතා කිරීම හොඳ දෙයක් නොවේ යයිද ඇය පැවසුවාය. (තමන්ට මළවුන් සමග සම්බන්ධ වීමට ඇති හැකියාව තමන්ට ලැබුණු ත්යාගයක් ලෙස මේ අය හඳුන්වති)
මම මිනිස් මොලයේ ක්රියාකාරීත්වය සෙවීමට පටන් ගතිමි. රිචර්ඩ් තොම්ප්සන් ගේ ෆවුන්ඩේෂන් ඔෆ් ෆිසියලොගිකල් සයිකොලොජි (Foundation of Physiological Psychology - Richard Thompson) පොතින් පටන් ගතිමි. මෙහිදී මගේ වැඩි අවධානය ලැබුනේ 15 වන හා 16 වන පරිච්ඡේද වලටය. මේ සේරේබ්රල් කොර්ටෙක්ස්, හයිපොතැලමස් සහ ලිම්බික් පෙදෙස, හැසිරීම් සහ සම්බන්ධතා ගැන ලියා ඇති සටහන්ය. "Cerebral Cortex: Association Areas and Behavioral Relations, Chapter 15" සහ "Hypothalamus and Limbic System: The neural substrates of emotion and motivation (Chapter 16)" . එසේම මොළයේ ඇමිග්ඩලා (Amygdala) පෙදෙස ගැන වැඩි අවධානයක් යොමු කලෙමි. (අපේ මිත්ර වෛද්ය රුවන් ජයතුංගට මේ ගැන යමක් කිව හැකි යයි සිතමි)
මා වෛද්ය විද්යාව පැත්තෙන් අධ්යාපනයක් ලබා නොතිබූ නිසා තේරුම් ගැනීමට අපහසු වුවද මොළයේ ක්රියාකාරිත්වයන් ගැන කියවීම අත් නොහලෙමි. ඊට හේතුව වූයේ සමහර මිනිසුන් හා ගැහැනුන් ගේ මොළයන් සාමාන්ය ක්රමයෙන් වෙනස් විධිහට ක්රියා කරන්නේ යයි සිතුනු බැවිනි. නැත්නම් අප හැමෝම මිඩියම් ලා විය යුතුය. එසේ සිතුනේ බලෙන් ඉගෙන මීඩියම් කෙනෙක් වන්නටද බැරි බව මයිසඩෙක් ලා නිසා වටහා ගත් බැවිනි.
~ මතු සම්බන්ධයි
ලවුලන් (ජැමී විල්සන් හල්) ගේ වෙබ් අඩවිය - http://www.allaboutyoupsychicreadings.com/
ඩෙරෙන් බ්රවුන් - https://en.wikipedia.org/wiki/Derren_Brown
ඩෙරෙන් බ්රවුන් ගේ සිත් කියවීම පිළිබඳ පොත් (ඔහු ලියු ඒවා නොවේ) - http://highexistence.com/25-psychology-books-from-derren-brown-you-must-read-before-you-die/
ඩේවිඩ් බ්ලෙන් - http://www.davidblaine.com/
-https://en.wikipedia.org/wiki/David_Blaine
අහසේ පාවීම - https://www.youtube.com/watch?v=pVhJ8pXKaKQ
ඕස්ට්රේලියාවේ මයිසදෙක් හෙවත් ඇන්තනි - http://www.whispersfrombeyond.com.au/